Pro své cesty za prací či jinými povinnostmi, případně za zábavou, dnes volíme různé dopravní prostředky. Logicky, protože se nám tyto nabízejí v míře hojnější než v minulosti. Někdy třeba létáme letadlem nebo helikoptérou, někdy se plavíme lodí, někdy jezdíme autobusem nebo vlakem, případně na nějakém motocyklu či kole.
Ovšem v hojné míře využíváme i svá vlastní auta. Protože cestování těmito je nejednou tou nejpohodlnější variantou, lze s nimi třeba kdykoliv a kdekoliv zastavit a ona tam trpně počkají na to, až si zase usmyslíme jich znovu využít. Což je ve srovnání s hromadnou dopravou nezpochybnitelná přednost.
Ovšem jízda automobilem má i svá úskalí, k nimž patří především to, že v nich za sebe přebíráme vlastní odpovědnost a sami si coby řidiči poneseme i případné důsledky svých pochybení. A proto bychom měli dbát na to, aby naše auta byla v co nejdokonalejším stavu. Aby nás nic nemile nazaskočilo.
Vezměte si třeba jenom taková světla. Když se jede v noci, po setmění, potažmo za jiné formy snížené viditelnosti, je třeba zapnout reflektory. Abychom viděli a také byli vidět. Což je jeden z více než významných předpokladů pro šťastné zvládnutí cesty a doražení do cíle.
Ovšem aby reflektory svítily tak, jak mají, musí mít v sobě co nejideálnější ‚žárovky‘. Jež žárovkami ani být nemusí, ale měly by obdobně svítit. Abychom viděli na cestu a mohli tak včas zabránit i případným kolizím.
Do takových reflektorů svého vozu můžeme montovat například xenonové výbojky.
Jak anály praví, . Kdy se první xenonové výbojky objevily ve vozech BMW 7 (E32). Přednostmi těchto výbojek byl hlavně více než dvojnásobný světelný tok, a také barva světla, nejvíce se podobající běžnému dennímu světlu. Navíc takové výbojky téměř nespotřebovávají elektřinu k vytváření tepla v souvislosti se vznikem světelného efektu, jak je tomu u halogenů, vyzařované teplo výbojek je jenom průvodním jevem. Což znamená nižší nároky na spotřebu.
Výbojky jsou tedy právě tím, co má velmi vysokou účinnost při nízké spotřebě elektrické energie, a navíc řidičům skýtají široce rozptýlená pole světelného paprsku, tedy velmi dobře osvětlují prostor před vozidlem.
Ovšem i výbojky své stinné stránky. Především to, že jsou poměrně drahé, čtyřnásobně dražší než halogenové žárovky, a také vyžadují speciální světlomety a výměnu nejlépe od pracovníka v servisu, kde je pro to patřičné technické zázemí, protože manipulace s xenonovou výbojkou vyžaduje opatrnost.
Takže se pro takovou výbojku můžete rozhodnout i vy. To už je jenom na vás.