Ten, kdo se pouští do svého soukromého podnikání, musí počítat jak s tím, že se mu bude skvěle dařit, tak i s tím, že ho mohou pronásledovat finanční nepříjemnosti. A ani internetové podnikání není v tomto ohledu výjimkou. I tady najdeme jak podnikatele úspěšné, tak i ty, kteří si ani přes sebeusilovnější snahu nevydělají na chléb svůj vezdejší.
Když se pak někomu nedaří v internetovém podnikání, mohou tu být v zásadě tři typy problémů, jež mohou takový byznys dovést třeba až ke krachu:
- Nabídka, kterou podnikatel na svém webu předkládá veřejnosti, není taková, jaká by měla být, neodpovídá potřebám zákazníků nebo jejich požadavkům kladeným na kvalitu.
- Taková nabídka může být příliš drahá a z toho důvodu pro možné nakupující nezajímavá.
- Případně se taková nabídka nedostane až k těm, jimž je určena, zapadne na internetu v moři různých jiných nabídek.
První dvě záležitosti tu musí zvládnout podnikatelé sami. Kvalitnější, žádanější a levnější nabídku si musí zajistit oni sami, to za ně nikdo jiný neudělá. Ale pokud jde o to, zda se o nabídce nějakého podnikatele dozví internetová veřejnost, o tom už rozhodují především nástroje nazývané internetové vyhledávače. Když jsou web, a to na něm uveřejněné dokonalé, nabízejí to vyhledávače veřejnosti přednostně a návštěvnost a zájem jsou tu tedy zajištěné automaticky, ovšem chybí-li tu kvalita, zapadne odkaz na takový web ve vyhledávačích na hodně zasunutých pozicích. A tím jediným, kdo na tom může něco skutečně změnit, je SEO expert, který ví, jak takový web pro internetové vyhledávače optimalizovat.
Pokud se v tíživé situaci osloví SEO specialista, je tento schopen provést pro nějakého toho internetového podnikatele žádoucí změny, díky kterým vzroste o určitou nabídku zájem. A čím větší zájem a návštěvnost webu je, tím spíše si takový podnikatel vydělá.
A proto má optimalizace pro podnikatele stále větší význam. Nebýt jí, kdekdo by už na internetu dávno zkrachoval.